Vanliga frågor
När kan man checka in och ut?
Incheckning sker efter kl. 15 och utcheckning innan kl. 11. Om ni kommer tidigare än kl. 15 så får ni gärna ställa av er ert bagage i vårt bagagerum och självklart checka in om ert rum skulle stå klart. Om du besöker oss som konferensgäst är det ut-checkning kl. 9.
Har man tillgång till spa om man bor hos er?
När du har gjort en bokning hos oss så får du alltid en bokningsbekräftelse. I den står det klart och tydligt vad som ingår i just din bokning. Vänligen notera att om spa ingår i din bokning har vi en åldersgräns på 12 år i målsmans sällskap. Om du av någon anledning inte fått din bekräftelse skickad till dig så maila oss på privatbokning@marstrands.se.
Har ni ett gym?
Ja vi har ett gym och träningslokal som alltid ingår när du bokat boende hos oss.
Har ni en parkering, behövs det tillstånd?
Hotellet har 105 parkeringsplatser, reserverade för boende hotellgäster. Vi debiterar 85 kr per dygn. Vi garanterat inte plats och parkering kan ej förbokas. Är parkeringen full hänvisar vi till de kommunala betalparkeringarna i hotellets närhet. Vid ankomst ber du om ett parkeringstillstånd i vår reception. Vi debiterar 85 kr/dygn och platsen är din till kl. 12 på din avresedag.
Får man ha hund med sig?
Ja vi tar gärna emot hundar på särskilda hotellrum, vissa delar av lobbyn och dessutom med en alldeles egen ingång. Kontakta oss på boka@marstands.se och säg att ni planerar att ta med eran hund så lägger vi in det på bokningen. Det kostar 400 kr/natt för hunden att bo hos oss.
Om jag vill avboka min bokning, hur gör jag då?
I din bokningsbekräftelse så finner du vad vi har för avbokningsregler på just det som du har bokat. Om du har bokat online så har du en länk i din bokningsbekräftelse som du kan trycka på för att enkelt avboka. Avbokning kan ske kostnadsfritt enligt avbokningsreglerna i bekräftelsen.
- Paket skall avbokas senast kl. 18, tre dagar före ankomst.
- Endast logi skall avbokas senast kl. 18 dagen innan ankomst
- Därefter debiterar vi 100 % av värdet på din bokning.
Vid avbokning av bokning som kommer från booking, expedia och hotels specials så sker avbokningen direkt med dem.
Måste man förskottsbetala sin bokning?
Ja, för att garantera sin bokning så måste man förskottsbetala. Har du presentkort eller värdebevis så kan din bokning behövas betalas på plats. Kontakta då hotellet för att informera oss om detta. Observera bara för att du inte betalat din bokning så betyder det inte att den automatiskt avbokas. Utan bokningsbekräftelsen gäller fortfarande med rådande avbokningsregler.
Finns det extrasängar?
Ja vi har rum för extrasäng. Vill du boka på det så tveka inte att höra av dig.
Jag vill köpa presentkort, hur gör jag?
På vår hemsida kan du enkelt köpa presentkort och även skriva ut dem själv. Eller om du vill komma och köpa dem över disk i receptionen. Presentkorten går sedan att använda i hela huset som SPA, restaurang eller hotell.
Jag vill boka fest, bröllop eller konferens, hur gör jag?
Tveka inte att kontakta oss, vi är experter på området och hjälper dig att få ett evenemang som dina gäster/deltagare sent kommer att glömma. Ring oss på 0303 240 200 eller skicka ett mail till boka@marstrands.se.
Tar ni emot kontanter?
Vi är en kontantfri anläggning. Vi accepterar debit- och kreditkort från Visa, Master Card och American Express. Vi accepterar inte Diners Club.
Hur hanterar ni den pågående pandemin?
Vi följer myndigheternas uppdateringar och rekommendationer. För mer information kring hur vi hanterar pandemin klicka här.